Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van piet en wilma thijssen - WaarBenJij.nu Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van piet en wilma thijssen - WaarBenJij.nu

Pokhara

Blijf op de hoogte en volg piet en wilma

12 Februari 2013 | Nepal, Pokhara

Vroeg op om naar de zonsopkomst over de Himalaya te gaan kijken. En 't was de moeite waard. Immense bergtoppen, allen tussen de 7000 en 8000 meter hoogte, die zich in de vroege morgen voor ons ontluiken. Echt mooi. De taxichauffeur bracht ons vervolgens naar 'n hindoe tempel. Daarna terug naar het hotel voor 'n welverdiend ontbijt.
Na 'n karig ontbijtje zijn we per taxi naar 'n waterval en 'n grot geweest. De waterval heet de Devil's Fall, maar dat viel ff tegen. Als de duivel niet meer teweeg kan brengen hoeft er geen mens bang te zijn voor de hel!!!
We zijn daar in de buurt ook nog in 'n Tibetaans vluchtelingenkamp geweest. Daar werden we door 'n oud stel binnen gevraagd om thee te komen drinken. Die kans lieten we natuurlijk niet lopen, dan maar 'n dagje aan de sproeipoep.
We wandelden daarna het hele stuk terug naar het hotel om wat van het straatleven op te snuiven. We kwamen langs 'n tempel waar maar liefst drie bruiloften aan de gang waren. Daar naar binnen natuurlijk.
Even verder weer 'n tempel met weer 'n aantal bruiloften. Bleek dat dit de laatste dag was dat getrouwd kon worden dit jaar.
Bij deze tempel was ook een ander feest gaande, namelijk van 'n Tibetaanse stam, die nieuwjaar vierde. We werden gevraagd om mee te eten en daarna begonnen de festiviteiten. Daar nog even rondgehangen en toen richting hotel geklost. In een of ander obscuur restaurantje nog wat gegeten en toen moe maar voldaan naar bed. Prachtige dag.
Nu is het de volgende morgen en het blijkt dat we gistermorgen geluk hebben gehad met het weer, want de bergtoppen liggen in de bewolking. Hier beneden is het lekker weer, dus zitten we buiten in het zonnetje te ontbijten.

• 12 Februari 2013 - 10:37

Amaas:

mooi reis verslagen mooie fotos hier ook alles goed veel groetjes pa en ma

• 15 Februari 2013 - 21:10

Erik Maas:

Inderdaad mooi verslag en foto's. Sproeipoep gehad?. Wij wel na de carnaval! geniet er nog van